Social media

Sustine Chitara Calatoare.ro

Dacă poveştile mele te-au ajutat (în orice fel), poţi susţine blogul printr-o mică donaţie. Cam cât o cafea de mică. Mulţumesc mult 🙂 !

Munții Baiului: vârful Clăbucetul Taurului și o panoramă fantastică asupra Bucegilor

Traseul pe care îl vom parcurge astăzi este perfect pentru o zi de evadare în natură – se poate ajunge cu trenul, este destul de ușor de făcut, are o cabană pe la mijloc (unde ne putem odihni și bea/mânca ceva cald) și dacă este senin, se pot admira Bucegii în toată splendoarea lor. Sună bine, nu-i așa?

Am plecat dis-de-dimineață, pe ruta București – Azuga. Am parcat mașina pe una din străduțele orașului și am luat-o la pas către locul de intrare în traseu, care este la ieșirea din oraș, după stația de autobuz (veți da de un indicator ce anunță traseul). De acolo începem să urcăm prin pădure, lăsând DN-ul jos, în partea stângă. Și pe măsură ce urcăm devenea din ce în ce mai liniște, iar toamna își desfășura covorul de frunze colorate. Recomand să mergeți în această perioadă, este o abundență de culori și multă, multă frumusețe 🙂

Se urcă destul de mult prin pădure (aproximativ 2 ore), după care se iese într-o poieniță îngustă, flancată de pădure. Aici avem parte de aceleași culori calde și frumoase, într-o paletă de la galben la ruginiu închis. Pare că toamna s-a autodepășit pe ea însăși când a creat minunățiile de aici! Este … de vis!

Deja eram super impresionată și bucuroasă de peisaj – dar când am văzut panorama Bucegilor, mai că era să îmi pice aparatul din mână! Se vede tot masivul, de la un capăt la altul, cu o claritate cum nu credeam că o să am ocazia vreodată să prind. Waaaa, este minunat! Aproape că am uitat unde trebuia să ajungem, îmi venea să stau în potecă să admir până la înserat =))))

Până pe vârf a fost o aruncătură de băț. Am făcut aici un mic popas, lângă cruce, pentru a lua o mică gustare și a ne odihni un pic. Era un loc perfect – cu așa vreme și așa panoramă la orizont! După care am luat-o agale la vale, pentru a ajunge la cabana Gârbova, pe care am găsit-o animată de oameni și de câini prietenoși. Ah, și erau și niște porcușori simpatici, care se plimbau nestingheriți prin zonă – un adevărat spectacol să îi privești 🙂

Am lăsat în urmă cabana și am început coborârea spre Predeal (pe triunghi albastru). Coborârea este ușoară – prima parte șerpuiește prin pădure, apoi se iese în pârtia Clabucet și se urmărește firul acesteia până în Predeal. Norocul nostru a fost că am ieșit foarte aproape de gară și am prins repede un tren, cu care am mers o stație înapoi până la mașină. Și de acolo … tot spre casă 🙂

Informații traseu

Lungime: 10 km

GM Azuga Vf Clabucetul Taurului Cab Garbova Predeal
  • Model traseu: liniar
  • Sezonalitate traseu: se poate face în orice anotimp, cu echipamentul adecvat
  • Punct plecare: Azuga
  • Punct sosire: Clăbucet Sosire (Predeal)
  • Dificultate traseu: ușor
  • Porţiuni tehnice: traseul nu prezintă porțiuni tehnice
  • Echipament recomandat: bocanci cu talpă aderentă, pantaloni de munte (nu blugi), bluză de corp tehnică, geacă impermeabilă, polar, buff/ceva de pus pe cap, ochelari de soare, cremă de soare, trusă de prim ajutor, minim 2 l apă
  • Identificare vârf: vârful Clabucetul Taurului este marcat cu un stâlp, pe care se găsește o plăcuță indicatoare și un steag.
  • Altitudine minimă: 944 m (Azuga)
  • Altitudine maximă: 1.520 m (vf Clăbucetul Taurului)
  • Urcare/coborâre: + 580 m/ -580 m

Traseu detaliat

triunghi albastru Azuga  – vf Clăbucetul Taurului – Cabana Gârbova: 3h, 5 km

triunghi albastru Cabana Gârbova – Predeal: 2h 30 min, 5 km

Observație: timpii includ și pauzele luate pe traseu

Detalii suplimentare

Stare marcaj: marcajul este bine poziționat, că frecvență și vizibilitate.

Topografie: partea de traseu prin pădure este pe potecă de pământ. În golul alpin se merge pe potecă de iarbă. Coborârea prin pădure se face pe potecă de iarbă.

Vegetație: prima parte a traseului șerpuiește prin pădure. După ieșirea din pădure și până la cabana Gârbova avem iarbă scurtă, tufișuri și câțiva copaci. Coborârea spre Predeal se face prin pădure, apoi se iese pe pârtia de ski.

Surse de apă: cabana Gârbova.