Social media

Sustine Chitara Calatoare.ro

Dacă poveştile mele te-au ajutat (în orice fel), poţi susţine blogul printr-o mică donaţie. Cam cât o cafea de mică. Mulţumesc mult 🙂 !

Siclia 2018, zilele 1 si 2 – Catania si Siracusa

Plănuiam de ceva vreme o ieșire în afara țării cu toată familia. Să ne bucurăm împreună de locuri, de timpul petrecut, de experiența unei călătorii. Doar că de fiecare dată când găseam câte o excursie făină ceva intervenea și nu puteam să o luăm – ba nu putea sor’mea să își ia concediu, ba ai mei nu doreau în zona respectivă, ba nu se putea în perioada menționată. Grrrrrr, devenise frustrant la un moment dat, așa că  am renunțat să mai caut. Dacă e să fie ceva, o să apară singură oportunitatea.
 Și exact așa a apărut – pe nepusă masă. Eram la muncă și mi-a sărit în ochi o excursie în Sicilia. I-am spus sorei mele – și că niciodată a spus că poate să meargă. Am depus cererea de concediu, am luat biletele de avion și cazarea – toate în mai puțin de 2 ore. Yaaaay, mergem în Sicilia! Etna, vin bun, pizza, țărm de mare și mult soare – abia asteeeeept!
 __________________________________________________________
Când: martie 2018
Unde: Sicilia, Italia
Parteneri de tură: sora mea
Transport:avion, autobuz
Cazare: apartament  la mansardă
Highlights: arancinu, Etna din avion, străduțe ȋnguste, relaxareeee
Ȋn câteva cuvinte: Etna de la ȋnălțime, cappuccino matinal, străzi labirint, relaxare
__________________________________________________________
Am decolat undeva în jurul prânzului.  Eram super mega giga entuziasmată! Prima excursie în afară pe anul acesta și mă duc în Sicilia, despre care am auzit lucruri atât de frumoase! Abia aștept să o descopăr la pas, să urc pe Etna (eram prins în plan!), să mergem la Siracusa și Taormina, să ne plimbăm pe plajă, să mâncăm bine … waaaa, o să fie supeeeer!
Primul contact cu Sicilia l-am avut încă din avion – am văzut maiestuosul Etna tronând peste tot peisajul. E o imagine Wow!!! Avea crestele pline de zăpadă și o trenă albă de nori, ca desprins dintr-o poveste cu zâne. Fantaaaastic! Abia aștept să ajungem acolo!
După coborârea din avion ne-am dus să ne luăm bilet la autobuz, pentru a ajunge în centru. A fost o adevărată peripeție și  procurarea biletului – nu existau indicații la ce tonetă trebuie să îți iei, gazda ne spusese să coborâm la o stație care nu există, oamenii nu știau să ne îndrume …. a fost fain! Noroc că am fost atente și până la urmă ne-am dat seama unde trebuie să ne transbordam 🙂
Ne-am cazat la un apartament foarte aproape de centru, care spre surpriza mea era la mansardă 🙂 Gazda e foarte primitoare și vorbăreață, ne-a dat indicații despre ce să vedem și cum să ajungem,  tips& tricks despre unde să mâncăm și să bem bine în apropiere. Genial! Păi hai să mergem la plimbare, mai avem câteva ore din ziua asta și nu vreau să o petrec indoor 🙂
Am ieșit la plimbare pe Via Etnea, cea mai cea stradă din Sicilia. Nu aveam nimic în plan, am zis să mergem unde ne duc pașii și să vedem unde ajungem. Zis și făcut! Am descoperit la pas o stradă plină de magazine de toate felurile, foarte aglomerată, cu oameni de toate naționalitățile. Și am mâncat și  faimosul Arancinu, recomandat de gazdă. E un fel de bulgăraș de orez, umplut cu diverse – carne, legume, ciuperci, brânză. Mie mi-a plăcut la nebunie! Prevăd că o să am o dietă de orez în ieșirea asta :)))
Am trecut o fugă pe la Amfiteatrul Roman din Catania (acum e doar ruine)  și am continuat plimbarea până am ajuns la Catedrala Sant Ágata și  Fântâna Elefanților – un fel de punct central, la cât de plină era piață. Am găsit un local în zonă și ne-am așezat pentru a savura un pahar de vin/bere. Aaaaah, ce bine e în vacanță! Fără griji, fără stress, fără “maine tre să mă trezesc la ..”. Zenuiala la maxim 😀
Ultima oprire pe ziua de azi am făcut-o în parcul Giardino Bellini, unde am observat că tufișurile erau tăiate astfel încât să arate data de azi (e oare o coincidență? E musai de revenit mâine, să vedem!) și am admirat preț de câteva minute un cuplu care dansa tango într-un foișor, luminant discret de niște becuri rotunde. Atmosfera era de vis 🙂
 Gata, la somn cu noi! Mâine plecăm la vizitat Siracusa 🙂
Sicilia, ziua 2 – Siracusa
Am ales să mergem în Siracusa deoarece auzisem foarte multe lucruri faine despre orașul ăsta. Știam că mai e și Taormina, însă între acest oraș și Etna am preferat Etna. Așa că … hai la drum!
În Siracusa se ajunge cel mai repede cu autobuzul. Identificasem cu o seară în urmă autogara (e undeva la 30 de minute de mers pe jos de unde suntem noi cazate), și am preferat să mergem pe jos, așa mai vedem ceva din oraș. Și în plimbarea noastră am aflat că în Catania există metrou! E musai să mergem o tură cu el, măcar de fun :))))
Am luat bilet  de autobuz (in jur de 9 Euro de persoana, dus-intors), si cum mai aveam de asteptat cam jumatate de ora ne-am bagat la un cappuccino. Ca sa simtim din plin atmosfera italiana 🙂 Am avut timp destul să bem, autobuzul a întârziat cam jumtate de oră. Aveam timp de două :)))
Drumul a durat aproximativ 2 ore. Când am coborât, ne-am  orientat repede la ce oră să fim înapoi (și unde), după care … hai la plimbare! La fel, fără nici un fel de țintă, pur și simplu lăsăm pașii să ne îndrume. Vom ajunge noi undeva 🙂 Așa am luat-o la pas pe Corso Umberto, ne-am cumpărat înghețată (și ce înghețată!) și am admirat toate bărcile parcate în doc. O nebunie 😀
După ce am traversat Ponte Umberto am ajuns la ruinele templului lui Apollo. Am tras câteva cadre, după care ne-am pierdut pe străduțele  înguste și întortocheate. Era o adevărată plăcere să bălăurești, parcă eram într-un labirint cu surprize la fiecare pas. Și e și mai fain când realizezi că sunt oameni care locuiesc acolo, care își duc viață zi de zi în acest loc. Oare ei nu simt că trăiesc într-o poveste :))?

Nu știu cum am făcut, dar am ajuns și la malul mării (total neintenționat, dar foarte inspirat!) Ne-am plimbat pe faleză, după care ne-am afundat iar pe străduțe, cu destinația ceea ce părea a fi cea mai mare piață din zonă. Și am ajuns până la urmă – Piazza Duomo, locul unde se găsesc laolaltă Domul din Siracusa și Biserica Sf Lucia alla Bada. E un loc deschis, flancat din toate părțile de clădiri impunătoare.   Nu știi unde să te uiți prima dată, că toate sunt la fel de faine  :))! Până la urmă le-am luat pe rând la vizitat. Fain, foarte fain 🙂
Cum încă mai aveam câteva ore bune de vizitat, am mers din nou pe malul mării. Am străbătut Foro Vittoriu Emanuele II de la un capăt la altul, până să ne scufundăm în micul parc de lângă și să descoperim o foarte mică plajă aflată exact lângă Garda de Coastă. Ce loc mai perfect în care să îți iei prânzul, decât la soare, cu valurile mării cântând la țărm :)?
Am vrut să vizităm și Parcul Arheologic, doar că  nu mai aveam timp. Și ni s-a părut cam scump și biletul de intrare – cred că era undeva la 20 Euro. Ne-am plimbat cât am putut pe dinafară parcului (asta că să ne convigem că nu e musai să intrăm să vedem îndeaproape :)))), după care am plecat repede-repejor spre stația de autobuz. Nu am vrea să înnoptăm aici :)))
Seara am mai dat o tură de plimbare în Catania, pe Via Etnea.  Am decoperit străduțele lăturalnice, unele luminate foarte romantic cu beculețe, altele scufundate în întuneric. E un oraș interesant 🙂

Răspuns

Notă comentariu

Despre mine

Bună 🙂 Numele meu este Cătălina, insă toată lumea îmi spune Cati. Sunt pasionată de munte, călătorii, chitară, culori, handmade şi fotografie. Am început acest blog în 2013, din dorinţa de a ajuta oamenii să îşi descopere propria pasiune pentru călătorii şi a oferi informaţii celor ce doresc să facă trasee montane.
Ȋţi urez bun venit în cercul meu de poveşti! Şi mulţumesc pentru vizită 🙂