Social media

Sustine Chitara Calatoare.ro

Dacă poveştile mele te-au ajutat (în orice fel), poţi susţine blogul printr-o mică donaţie. Cam cât o cafea de mică. Mulţumesc mult 🙂 !

Puglia 2024, ziua 3 – Locorotondo (oraşul alb) + Bari

Primele două zile din aventura pugliană le puteți citi aici (Bari) și aici (Matera).

Destinația asta nu era inițial în planul meu. Însă o prietenă care a fost de curând în zonă mi-a spus că este foarte frumos. Și după ce am făcut un pic de research, mi-am dat seama că merită văzută! Pare atât de frumoasă în fotografii, încât vreau să o văd și live. Și pică chiar la fix cu dorința de ieri de a merge în locuri mai puțin aglomerate 🙂

Pentru a ajunge în Locorotondo am luat trenul din Gara Centrală. Nu este drum direct, trebuie luat tren spre Putignano și apoi spre Martina Franca. În total am făcut aproape 2 ore – dar a meritat din plin!

Ne-am dat jos într-o gară mică și extrem de liniștită. Îmi aducea aminte de gara mea de la țară – exact aceeași atmosferă. Habar nu aveam încotro să o luăm, așa că am întrebat singurul om pe care l-am găsit în zonă încotro. Părea mai dezorientat ca noi =))) Noroc cu Google Maps, care ne-a îndrumat către centru 🙂

Ah, și cât de mult mă bucur că am ales acest oraș! În primul rând, este liniște. Multă liniște! Abia dacă vezi 2-3 oameni pe străzi. Respir spațiu și relaxare la greu! Și în al doilea rând … este atât de frumos și de multă pace în zonă! Orașul este alb (seamănă cu Ostuni), arhitectura îmbie la plimbare și la admirat. De poveste 🙂

Am făcut primul popas în grădina unei cafenele, pentru a ne răsfăța cu un cappuccino și un cornetto. Mai italianesc de atât nu se poate 🙂 și cum stăteam relaxată în acea grădină, mi-am dat seama că trăiesc un moment care o să-l port cu mine multă vreme în suflet. Combinaţia între alb, cer albastru, aroma cafelei, cântecul păsărelelor și multitudinea de flori a lăsat o amintire pe care sper să o păstrez în memorie cât mai mult. Atât de frumoasă este 🙂

După bine-meritatul moment de respiro am luat la pas străduțele orașului, fără nici un fel de țintă. Am reușit să ajungem cumva în zona veche și ne-am pierdut pe alei, bucurându-ne de alb și flori. Pentru că totul aici este înflorit și plin de culoare!

Am vizitat trei biserici (printre care) Chiesa Madre di San Giorgio Martire – foarte frumoase 🙂

Am reușit să găsim înghețată extrem de bună, pe care am savurat-o pe îndelete. După care am mers la punctul de panoramă – situat într-un parc, în imediata vecinătate a zidurilor vechi. Se pot vedea și câțiva trulli – orașul fiind în proximitatea mult mai vestitului său frate Alberobello.

Pentru prânz am ales să mâncăm o bucată de focaccia și niște arancini (cine nu știe ce sunt, să caute! Nu o să regretați!) de la Panificio La Panega – mâncarea este bună, ți-o și încălzește și ai loc în piazzettă la mese să servești. După care un cappuccino buono buono și niște leneveală la soare. Doar e vacanță 🙂

Pentru întors trebuie să luați autobuzul de la FSE. În gară veți găsi harta cu locațiile de unde se poate lua, precum și orele de plecare. Noi am avut noroc să fim printre primii turiști care s-au urcat și am prins loc. Când a oprit în Alberobello era arhi-plin, nici 3 autobuze nu făceau față 🙂

Pentru că am ajuns destul de devreme înapoi în Bari, am profitat și am mers în piazzetta mea preferată – Piazzetta degli Innamorati. Pe care am găsit-o arhi-plină, vibrantă, cu fel de fel de oameni care legau prietenii, depanau povești sau pur și simplu stateau acolo. Mi se pare fascinant cum în toată agitația aceea mintea mea se calmează, se liniștește și eu revin la mine.  Stăteam acolo, cu o bere în mână, cu gândurile oprite și cu privirea ce absorbea toată lumina din jur. De poveste 🙂

Informații ajutătoare

Biletele de tren spre Locorotondo se iau de la Gara Centrală. Spre Locorotondo nu este tren direct – trebuie schimbat în Putignano. Noi am luat Regionale FSE 92311 până la Putignano (08:21 – 09:28) și apoi Regionale 92371 spre Martina Franca (09:34 – 10:25). Biletele de tren+autobuz (dus-întors Bari – Locorotondo – Bari) au costat 11,2 Euro/persoană.

Pentru întoarcere (de la Locorotondo în Bari) există autobuze FSE. În gară veți găsi harta cu locația de oprire și orele de plecare. Noi, de exemplu, am luat autobuzul de pe strada Via Martina Franca 16. Orele de plecare le aflați de la tonomatele de bilete  din gară. Noi aveam autobuz la 15:10 și la 16:40. Călătoria durează 1 h 20 min.