Social media

Sustine Chitara Calatoare.ro

Dacă poveştile mele te-au ajutat (în orice fel), poţi susţine blogul printr-o mică donaţie. Cam cât o cafea de mică. Mulţumesc mult 🙂 !

Muntii Siriu – Varful Siriu (Bocarnea) pe zapada si vant

Una din rezoluțiile acestui an 2020 este să merg mai mult la munte. Cât se poate de mult. Măcar 2 zile pe luna. Asta e ceea ce îmi place, ce mă împlinește, ce îmi aduce bucurie. Chiar dacă am febră musculară câteva zile după sau pic lată de somn 😀 Prima tură din acest an am făcut-o în Baiului, și pentru a doua am ales să dau o fugă în Siriu, alături de Ioan Stoenică. Îmi place masivul ăsta, îl consider un munte prietenos – și o să ajungem până pe vârful  Siriu (Bocârnea). Abia aștept 🙂

Ne-am întâlnit cu toții dis-de-dimineață, aproape de intrarea în traseu. Am recunoscut câțiva amici din turele mai vechi – și ce bucurie e să îi revăd 🙂 Cu ceilalți o să mă împrietenesc eu cumva, avem drum lung în față și multe oportunități de conexiune 🙂

Am lăsat mașinile în spate și am început să mergem, pe drum forestier. Cu grijă, pentru că unele porțiuni par înghețate și să nu facem balet cu aruncare de picioare 🙂  Mă bucur că începutul traseului e lejer, îmi dă ocazia să mă acomodez cu ritmul de mers al grupului.

Cu toate că mergem în ritm bun, destul de susținut, se simte frigul. Și e un frig din ăla de pătrunde în oase și rămâne cu tine, indiferent de cât de repede ai merge (ca să îl lași în urmă). Când dădeam de o porțiune cu soare prin pădure, parcă ajungeam în Rai =)) Mă bucuram de fiecare grad de căldură 😀

A fost cum a fost în pădure – însă când am ieșit în luminiș, aproape de o stână, am făcut cunoștință cu vântul. Și dacă pădurea era cum ea, vântul asta e și mai prieten cu frigul. Ne-am înfofolit cât de mult am putut și am intrat înăuntru, pentru o gustare rapidă și o porție de ceai cald din termos. Brrrr, întotdeauna ceaiul este mai bun pe munte, iarna! E o delicatesă, o ceașcă de bucurie cu aromă de fructe și lămâie. Miaaam, delicios! Încep și eu să îmi simt degetele de la picioare 🙂

De la stână traseul nostru ne poartă încă o porțiune scurtă prin pădure, după care ieșim în gol alpin. Măria Sa vântul ne-a ignorat o bună perioadă de timp, și noi am profitat de liniște pentru a ne încărca bateriile sufletești și cardurile cu fotografii. Se vede minunat de aici, până hăăăt departe, în masivul Bucegi. Și ce frumos e contrastul între cerul albastru, zăpada albă, brazii verzi și smocurile galbene de iarbă! De vis 🙂

Minunea a ținut doar până în apropierea vârfului. Când mai aveam 10-15 minute până să ajungem la destinație, a început să ne bată din plin vântul, cu toate forțele adunate în perioada de pauză. Am tras gluga cât am putut pe față, astfel încât doar ochii mi se mai vedeau, și totuși aveam dificultăți în a merge – așa e când ai ochelari și vântul spulberă zăpada peste tot, ochelarii se umplu de omăt și ai blank în fata ochilor =)))) Și nici să îi ștergi nu prea poți, există risc să zgârii lentila și nu e deloc plăcut. Așa că mă concentram pe singurele locuri cu ceva vizibilitate … și hai în sus, că mult nu mai are cum să fie!

Vârful ne-a întâmpinat cu niște panorame superbe – se vedea până hăăăt departe! E atât de frumos aici, aș sta cu ochii în zare și aș admira crestele și colinele și norii și brazii și …. Și ar trebui să plec, că nu pot să mai țin ochii deschiși! Mai vântule, așa de mult te bucuri să ne vezi, că ne mai pe spate =))))?

Coborârea a fost lungă și plină de surprize. Am trecut prin văi adânci, păduri dese și poieni din care am putut admira apusul de soare. Seara ne-a prins pe drumul forestier, și am mai mers o bucată bună de drum pe întuneric. Vedeam doar câteva lumini, de la ce cred că erau case, și auzeam lătraturi puternice de câini. Sper să fie și un gard în fața câinilor respectivi 🙂

A fost o tură solicitantă, însă extrem de frumoasă. Ca mai toate turele cu Ioan 🙂

Informații traseu

Când: ianuarie 2020

Durată: 1 zi

Munţii: Siriu

Traseu: Pod peste râul Buzău (în vecinătatea cabanei Gramaticu) – Vf Siriu (Bocârnea) – Poarta Vânturilor – Colţii Balei – Pod peste râul Buzău

Durată: 9h, cu pauze incluse

Lungime: 20 km

HM Drum Vf Siriu Drum
  • Model traseu: circular
  • Sezonalitate traseu: recomand de 3 sezoane, se poate face şi iarna cu echipament adecvat
  • Punct plecare: Pod peste râul Buzău, în vecinătatea cabanei Gramaticu
  • Punct sosire: Pod peste râul Buzău, în vecinătatea cabanei Gramaticu
  • Dificultate traseu: mediu, din prisma lungimii şi diferenţei mari de altitudine
  • Echipament minim recomandat: încălţăminte cu talpă aderentă, geacă de ploaie/vânt, frontală, sticlă cu apa, trusă de prim ajutor personală. Pentru condiţii de iarnă recomand beţe, piolet, colţari, pufoaică, supra-pantaloni
  • Marcarea vârfurilor: vârful este marcat cu doi stâlpi de lemn, pe care se află o plăcuţă cu numele vârfului
PE Drum Vf Siriu Drum
  • Altitudine minimă: 550 m (râul Buzău)
  • Altitudine maximă:  1.657 m (Vf Bocârnea)
  • Urcare/coborâre: + 1.369 m/ -1.369 m
  • Trackaici

Traseu detaliat

Banda rosie 20 + Bulina rosie 20 arrow up 1 Pod peste râul Buzău – Vf Siriu (Bocârnea)  – 5h 15 min, 10.5 km

Bulina rosie 20 down Vf Siriu (Bocârnea) – Poarta Vânturilor – Colţii Balei – Pod peste râul Buzău – 3h 45 min, 9.5 km

Detalii suplimentare

Stare marcaj: traseul este bine marcat, că poziționare, vizibilitate și frecvență

Topografie: Tot traseul este pe potecă de pământ – şi prin pădure, şi în luminişuri.

Vegetație: Prima parte a traseului este prin pădure deasă. Urmează o porţiune mare prin gol alpin, unde am întâlnit iarbă scurtă, pâlcuri de brazi şi tufisuri joase. La coborâre – primele două treimi sunt în gol alpin, cu acelaşi tip de vegetaţie ca la urcare, iar ultima parte este prin pădure şi pe drum auto de sat, neasfaltat.

Surse de apă: este un izvor la locul de plecare (lângă pod). Noi am mai dat de un râu în prima parte a traseului şi încă unul la coborâre – tot în ultima parte.